Menu

Последен век

и ще слушат измамителни духове и бесовски учения...

Възходът на Аполион 2012: Възможно ли е съвременната наука да има роля в идването на Аполон?

August 14, 2017

„Не спускай се тогава в Мрачно-Сияйния Свят, Където АБСУ лежи в Тъмни Води, А КУТАЛУ спи и сънува, Не спускай се, Че Бездна се простира под Света, Към нея слиза Стълба, Която има Седем Стъпала, Към нея слиза Пътека, Която има Седем Порти, И там поставен е, Тронът, На Зла и Гибелна сила. Че от Кухините на Света, Изскача Злият Демон, Злият Бог, Злият Гений, Злият Погубител, Злият Фантом, Злият Дявол, Злите Ларви, И никакви истински Знаци за смъртния Човек. И МЪРТВИТЕ ЩЕ СЕ ВДИГНАТ И ЩЕ ПОДУШАТ ТАМЯНА!” – Вавилонски Епос на Сътворението: Енума Елиш (Версия на Магите) V

В рекомбинантната ДНК технология „трансгенетичен” организъм се създава, когато генетичната структура на един вид се измени чрез трансфер на ген или гени от друга. Предвид че молекулярните биолози класифицират функциите на гените в рамките на естествените видове, но са несигурни в много случаи как кодирането на гена може да реагира от един вид към друг, може да се промени не само генетичната структура на модифицираното животно и потомството му като външен вид в резултат от трансгенетиката, но и еволюционното му развитие, сензорните модалности, предразположенията към заболявания, личността, поведенческите черти и още.

Много читатели ще се изумят да научат, че въпреки тези неизвестни, такива трансгенетични човъркания вече се случват в повечето части на света, включително Съединените щати, Британия и Австралия, където животински яйцеклетки се използват, за да се създават хибридни човешки ембриони, от които могат да се произвеждат редица стволови клетки за медицински изследвания. На 9 март 2009 г. Президентът Барак Обама подписа изпълнителна заповед, осигуряваща федерално финансиране за разширяването на този тип ембрионално изследване в Съединените щати. Без да броим синтетичната биология, където се мътят изцяло нови форми на живот, няма ограничение на броя човешко-животински буламачи, които в момента се разработват в лаборатории по цял свят. Екип в университетите в Нюкасъл и Дърам в Обединеното кралство наскоро оповести планове да създаде „хибридни заешки и човешки ембриони, както и други „химерни” ембриони, смесвайки човешки и кравешки гени”. Същите изследователи още по-тревожно вече са успели да реанимират тъкан „от мъртви човешки клетки в още един пробив, който беше обявен за средство за превъзмогване на етичните дилеми върху използването на живи ембриони за медицински изследвания”. В Съединените щати подобни проучвания, провеждани от Ърв Вайсман, директор на Института по биология и медицина на раковите/стволовите клетки в Станфордския университет в Калифорния, за създаването на мишки с частично човешки мозък, карат някои етици да повдигнат въпроса за „хуманизираните животни” вбъдеще, които биха могли да се „самоосъзнаят” в резултат от генетична модификация. Дори бившият президент на Съединените щати, Джордж У. Буш в обръщението си „Състоянието на страната” на 31 януари 2006 г., призова законодателството да „забрани... създаването на човешко-животински хибриди и купуването, продаването, или патентоването на човешки ембриони”. Думите му попаднаха на глухи уши и сега „химерата, или съчетаването на видове, е тема на сериозна дискусия в определени научни кръгове”, пише старшият съвет на Фонда на Алианса за отбрана, Джоузеф Инфранко. „Намираме се доста отвъд научната фантастика на измъчените хибриди на Острова на Доктор Моро на Х. ДЖ. Уелс; намираме се във време, в което учените сериозно обмислят създаването на човешко-животински хибриди”.

Не всеки споделя тревогите на Инфранко. Едно радикално, международно, интелектуално и бързо разрастващо се културно движение, познато като „Трансхуманизъм”, подкрепя употребата на нови науки, включително  генно модифициране за подсилване на човешките умствени и физически способности и пригодности, тъй че „човешките същества накрая да се трансформират в същества с толкова много разширени способности, че да заслужат названието „следчовешки””.

Аз лично съм провеждал дебат с водещия трансхуманист, д-р Джеймс Хюс в седмичното му обединено ток-шоу по Чейнджсърфър Радио. Хюс е Изпълнителен директор на Института по Етика и Нови технологии и преподава в Колежа Тринити в Хартфорд Кънектикът. Също така е автор на „Гражданинът Киборг: Защо демократичните общества трябва да откликнат на преправения Човек на Бъдещето” – нещо като Библия за трансхуманистичните ценности. Д-р Хюс обединява нарастващо тяло от академици, биоетисти и социолози, които подкрепят „всеобхватно генетично и неврологично инженерство на самите нас... [а] нова глава в еволюцията [в] резултат от ускоряващото се развитие в полето на геномиката, изследванията на стволовите клетки, генетичното укрепване, инженерството на зародишната линия, неврофармакологията, изкуствения интелект, роботиката, технологиите за разпознаване на тенденции и нанотехнологията... в пресечната точка на науката и религията [която вече поставя въпрос] какво значи да си човек...” Докато превръщането на човека в следчовек е в новоизлюпено състояние, пълната интеграция на технологичната необичайност, необходима да замести съществуващия Homo Sapiens като доминираща форма на живот на земята, наближава експоненциална крива. Списание National Geographic прави предположение през 2007 г., че до 10 години първите трансчовеци ще ходят по земята, а легендарният писател Върнър Върдж наскоро заяви, че навлизаме в период от историята, когато въпроси като „какъв е смисълът на живота?” няма да са нищо повече от въпрос на инженерство. „До тридесет години ще имаме технологичното средство да създадем свръхчовешки интелект”, казва той пред списание „Х+”. „Скоро след това човешката ера ще приключи”.

В подготовката на следчовешката революция на Правното училище в Кливланд са отпуснати $773 000 от Националния институт по здравеопазване, за да започне да разработва насоки „за употребата на човешки субекти в... следващата граница на медицинските технологии – генетичното укрепване”. Максуел Мелман, Артър Е. Петерсилдж, професор по Право, директор на Правно-медицинския център в Case Western Reserve University School of Law и професор по биоетика в Case School of Medicine предвожда екип от професори по право, лекари и биоетисти в двугодишния проект „да се разработят стандарти за тестове върху човешки субекти в изследване, което включва употребата на генетични технологии, за подсилване на „нормални” хора”. След това проучване Мелман започва през 2009 г. да изнася университетски лекции, като „Управлявана еволюция: Обществена политика и човешко подсилване”, както и „Трансхуманизъм и бъдещето на демокрацията”, разглеждащи нуждата обществото да схване как новопоявилите се области на науката в близките години ще променят какво значи да си човек и какво означава това за демокрацията, индивидуалните права, свободната воля, евгениката и равенството. Други правни училища, включващи Станфорд и Оксфорд са домакини на подобни конференции за „Човешко укрепване и технологии”, където трансхуманисти, футуристи, биоетисти и прависти се занимават с етичните, законовите и неизбежните последици от следчовечността.

Като директор на Института по Бъдещето на човечеството и Професор по философия в Оксфордския университет, Ник Бостръм е друг водещ адвокат на трансхуманизма, който, също както Бдителите преди него, си представя пре-изработването на човеци с животни, растения и други синтетични форми на живот посредством употребата на съвременните науки. Когато описва ползите от комбинирането на човек със животно в онлайн тезата си „Трансхуманистични ценности”, Бостръм цитира как животните имат „сонарна, магнитна ориентация, или сензори за електричество и вибрация” заедно с още други екстра-човешки способности. Той продължава и включва как обхватът на сензорните модалности за транс-човеците няма да е ограничен до тези сред животните, а че няма „никаква фундаментална пречка да се добави например качество за виждане на инфрачервена радиация или да се възприемат радио сигнали, а вероятно да се добави и някакъв вид телепатично чувство посредством подобряването на нашите мозъци...”

Бостръм е прав в това, че животинското царство има нива на възприятия отвъд човешките. Някои животни могат да „усещат” земетресения и да „подушват” тумори. Други, като кучетата, могат да чуват звуци чак до 40 000 Hz, а делфините могат да чуват дори по-високо. Известно е и, че поне някои животни – също както Нимрод вероятно е можел, след като е станал Гибори – виждат дължините на вълните отвъд нормалния човешки капацитет. Между другото, това което Бостръм също така би могъл да разбира и очаква е, че според библейската история за магарето на Валаам, някои животни виждат духовния свят. В Университета на щата Аризона, където фондация „Темпелтън” понастоящем финансира серия от лекции, озаглавена „Пред предизвикателствата на Трансхуманизма: Религия, Наука, Технология”, трансхуманизмът специфично се разглежда като пораждащ свръхестествена трансформация, а не само физическа. Наречени „следващата епоха на човешката еволюция”, някои от лекторите от УЩА вярват, че радикалната промяна на Homo Sapiens може да отвори врата към невидим интелект. Впоследствие, УЩА започва ново изследване през 2009 г., за да изследва комуникацията със „същества”. Наречено „Проект СОФИЯ” (на името на гръцката богиня), явната цел на изследването е да потвърди комуникацията „с мъртви хора, духовни водачи, ангели, неземни същества / извънземни и/или космически интелект/Бог”.

Представете си какво би могло да значи това, ако правителствени лаборатории с неограничени бюджети, работещи под погледа на Конгреса, декодират генните функции, които дават на животните свръхестествени способности на усет, миризма и зрение, а след това ги смесят с Homo Sapiens. Освен всичко останало, би могло да се създаде решителното психотронно оръжие за употреба срещу цели популации – генетично проектирани „Нефилими”, които изглеждат като човеци, но които хипотетично виждат и дори си взаимодействат с невидими сили.

Въпреки че бившият председател на Съвета на президента по Биоетика, Лиън Кас не се спира върху същия тип проблеми, той предоставя доклад върху това колко реални и колко плашещи биха могли да бъдат опасностите от такава биотехнология в ръцете на трансхуманистите. Във въведението на книгата си „Живот, Свобода и Защита на Достойнството: Предизвикателствата на Биоетиката”, Кас предупреждава: „Самата човешка природа е на операционната маса, готова за промяна, за евгенично и физическо „укрепване”, за цялостно пренареждане. Във водещи лаборатории, академични и индустриални, нови създатели уверено натрупват сили и тихо наточват уменията си, докато на улицата евангелистите им ревностно проповядват едно пост-хуманно бъдеще. За всекиго, когото го е грижа за запазването на нашата човечност, е настъпило време да обърне внимание”.

Предупреждението на Кас за потенциалните опасности от новопоявяващите се технологии, съчетано с въжделенията на трансхуманистите, не е пресилено. Едно юридическо училище в Обединеното кралство, където на студентите се преподава разследване на местопрестъплението, вече обсъжда необходимостта да се добавят часове за вбъдеще, посветени на анализирането на местопрестъпления, извършени от следчовеци. Изискването за такъв специално обучен правоприлагащ персонал ще се появи поради отчасти човешките, отчасти животинските същества, притежаващи модели на поведение, несъответстващи с днешното профилиране или разбирания на криминалистите. Добавете към това и други неизвестни, като „прехвърляне на памет” (напълно ново поле на проучване, показващо че сложни поведенчески модели и дори спомени могат да бъдат прехвърляни от донори на големи човешки органи на получателите им) и проблемите от потенциала за утрешната човешко-животинска химера се умножават. Как биха се отразили спомените, поведенческите модели или инстинкти на, да речем вълк, върху човешкия ум? Че такива безпрецедентни въпроси ще изникват по-скоро рано, отколкото късно, вече е илюстрирано в експериментите върху животни, включително тези, провеждани от Ивън Балабан в Университета МакГил в Монреал, където секции от мозък от ембрион на пътпъдъци се трансплантират в пилешки мозъци и получените пилета проявяват пискюли на главата и вокални трели, уникални за пъдпъдъка. Заключението само от това поле на проучване предполага, че транс-човеците вероятно ще носят непредсказуемо поведение и разстройства на апетита, които буквално биха могли да произведат ликантропи (върколаци) и други кошмарни нефилимски качества. Но колкото и тревожни да са тези мисли, дори това размишление би могло да е само върхът на айсберга, както ще видим в следващата статия.

Към: ПРЕДГОВОР
Към: ПРИЗОВАВАНЕ НА АНГЕЛА ОТ ВИХЪРА
Към: КАКВО СЪОБЩАВАЛИ ПЪРВИТЕ СИМВОЛИ И НА КОГО
Към: ДОБРЕ ДОШЛИ ПРИ ДОПОТОПНИТЕ СТЪЛБОВЕ НА ЕНОХ
Към: ПРИЗНАЦИ ЗА КОНСПИРАЦИИ – МИСТИЧНИ ЧИСЛА, ЗАРАЗИТЕЛНИ ИДЕИ
Към: БУНТОВНИ МЕМОВЕ С КАУЗА – СЛИВАНЕ НА УМОВЕТЕ ЗА ЧОВЕКА НА ГРЕХА
Към: ДОБРЕ ДОШЛИ В ЕРАТА НА ОБАМА
Към: КИМВАНЕ ОТ ОРДЕНА И ОЛТАРЪТ НА ЗЕВС
Към: ДАЛИ СЪЕДИНЕНИТЕ ЩАТИ ЩЕ ГЕНЕРИРАТ АНТИХРИСТА?
Към: ПЪРВАТА ЧАСТ ОТ ПОСЛЕДНАТА МИСТЕРИЯ НА ДЪРЖАВНИЯ ПЕЧАТ ЗАПОЧВА
Към: ИДВАЩИТЕ БОГОВЕ НА НОВИЯ СВЕТОВЕН РЕД
Към: НАЧАЛОТО НА ОРГАНИЗИРАНАТА МИТОЛОГИЯ ЗАПОЧВА В ШУМЕР
Към: ПЪРВИ СЛЕДИ НА ПОКВАРАТА
Към: ВЪЗХОДЪТ НА ОЗИРИС
Към: ОТ ДРЕВЕН ЕГИПЕТ КЪМ ГЪРЦИЯ - ТВОЯТ АПОЛОН ЦАРУВА
Към: ДИОНИС: ПСИХОТИЧНИЯТ АСПЕКТ НА ДЕМОНА АПОЛОН/ОЗИРИС
Към: ЛУЦИФЕРИАНСКАТА НАУКА ЗА ВЪЗКРЕСЯВАНЕ НА БОЖЕСТВО
Към: АЛТЕРНАТИВНА ПРИЧИНА ЗАЩО БДИТЕЛИТЕ СМЕСВАЛИ ДНК
Към: БИБЛЕЙСКИ ПРИМЕР ЗА ВЪЗКРЕСЯВАНЕ НА НЕФИЛИМ
Към: ВЪЗМОЖНО ЛИ Е СЪВРЕМЕННАТА НАУКА ДА ИМА РОЛЯ В ИДВАНЕТО НА АПОЛОН?
Към: ОТВАРЯНЕ НА КУТИЯТА НА ПАНДОРА
Към: 70-ТЕ ПОКОЛЕНИЯ НА ЕНОХ: ЗЕМЯТА ЛИ Е ТОВА, КОЕТО УСЕЩАМ, ЧЕ БУЧИ?
Към: ДРУГИ ПОЛЕЗНИ БИОТЕХНОЛОГИЧНИ СЕЧИВА ЗА АНТИХРИСТА
Към: СЪВРЕМЕННАТА НАУКА НА БДИТЕЛИТЕ И БЕЛЕГЪТ НА ЗВЯРА
Към: НАУКА НА БДИТЕЛИТЕ + ТРАНСХУМАНИСТИЧНА ФИЛОСОФИЯ = 11,22,33
Към: КОГА АПОЛОН/ОЗИРИС/НИМРОД, СИН НА ЛУЦИФЕР, ЩЕ ДОЙДЕ?
Към: НА КОГО Е ТОВА ВСЕВИЖДАЩО ОКО, ВСЕ ПАК?
Към: НЕДОВЪРШЕНАТА ПИРАМИДА ПОД ВСЕВИЖДАЩОТО ОКО
Към: ДАТИ НА ТАБЛОТО: НАЧАЛОТО И ЗАВЪРШЕКЪТ НА ВЕЛИКОТО ДЕЛО
Към: ПОВТОРЕНИЯ НА 2012 И 2016: КАКВО Е ЗНАЧЕНИЕТО НА ТЕЗИ ДАТИ?

 

 
 

Go Back

Comment

View older posts »